صهیونیست ها به هر میزان که در جنگ نظامی شکست بخورند از طریق جنگ روانی تلاش می کنند آن ضعف را پوشش دهند/سیستم رسانه ای داخلی نسبت به سیستم رسانه ای غربی ها و دشمن ضعیف است/با سانسور بین الملل مواجهیم

تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: متاسفانه سیستم رسانه ای داخلی و منطقه ای نسبت به سیستم رسانه ای غربی ها و دشمن ضعیف است؛ یعنی شبیه به غربی ها نمی توانند به سرعت روایت سازی کنند هر چند در این راه گام های خوبی نسبت به گذشته برداشته شده است اما روی تقویت رسانه های داخلی باید بسیار کار کرد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع تبلیغات رسانه ای دشمن علیه محور مقاومت و انتشار اخبار کذب با اشاره به راهبردهای دشمن برای تضعیف روحیه محور مقاومت گفت: این موضوع به اثبات رسیده که صهیونیست ها به هر میزانی که در جنگ نظامی شکست بخورند و آسیب ببینند از طریق جنگ روانی تلاش می کنند آن چالش و ضعف را پوشش دهند.

وی در این باره گفت: از آنجا که اصولا امپریالیسیم رسانه ای کاملا از رژیم صهیونیستی متاثر است و صهیونیست ها در اکثر این رسانه ها سهم دارند و رسانه ها را در خدمت افکار خود قرار داده اند و آمریکا و اروپا هم در این راستا به آنها خط دهی و دستور می دهند طبیعی است جنگ روانی را در نهایت ضعف نظامی دنبال کنند تا از این طریق بتوانند فشاری بر مردم ایران یا مردم کشورهای محور مقاومت وارد کنند.

حمید رضا ترقی کارشناس سیاسی در این باره یادآور شد: رسانه های غربی با حمایت لابی های صهیونیستی تلاش می کنند با انتشار اخبار کذب و دروغ آمادگی مردم در کشورهای اسلامی و محور مقاومت را برای واکنش نشان دادن در برابر اسرائیل از بین ببرند، ضمن اینکه با فشار بر دولتمردان و مسوولین مانع تهاجمات گسترده مقاومت علیه رژیم اسرائیل شوند.

کارشناس و تحلیلگر سیاسی معتقد است: بخش قابل توجهی از جنگ روانی دشمن به این منظور انجام می شود تا روحیه رزمندگان و جبهه مقاومت را تضعیف کنند و آنها را دچار شک و تردید کنند اما خوشبختانه تا کنون شاهد این موضوع بوده ایم که تبلیغات منفی و مسموم غرب اثری در تحقق اهداف و خواسته های محور مقاومت نداشته است.

حمید رضا ترقی معتقد است: ممکن است اخبار کذب رسانه های غربی چند روزی افکار عمومی را تا حدی متشتت کند اما به صورت عمده نمی تواند آثار منفی روی روحیه رزمندگان محور مقاومت و اهدافی که جامعه اسلامی دنبال می کند بگذارد اما مساله حائز اهمیت این است که متاسفانه برخی از عوامل داخلی به این موضوع دامن می زنند و اخبار کذب دشمن را نشر می دهند.

وی افزود: رسانه های داخلی به هیچ وجه نباید اخبار کذب، شایعه سازی ها و روایت غلط صهیونیست ها را منتشر کنند و به آن دامن بزنند چرا که غیر واقعی بودن این اخبار بعد از گذشت چند روز آشکار می شود اما در همان چند روز جامعه نگران می شود مثل اخبار مرتبط با آقای قاآنی که حضور وی در مراسمات مرتبط با خاکسپاری شهید نیلفروشان اخبار دشمن را نقش بر آب کرد.

حمید رضا ترقی با اشاره به ضعف کارکردی رسانه های داخلی بر تقویت رسانه های ایران و جهان اسلام تاکید کرد و گفت: متاسفانه سیستم رسانه ای داخلی و منطقه ای نسبت به سیستم رسانه ای غربی ها و دشمن ضعیف است؛ یعنی شبیه به غربی ها نمی توانند به سرعت روایت سازی کنند هر چند در این راه گام های خوبی نسبت به گذشته برداشته شده است اما روی تقویت رسانه های داخلی باید بسیار کار کرد.

وی در این باره یادآور شد: برخلاف سیاست های محدود سازی اسرائیل برای انتشار اخبار از داخل اسرائیل اینک به مدد آگاهی محور مقاومت به اهمیت انتشار اخبار شاهد هستیم تعداد زیادی از رزمندگان حماس در داخل سرزمین های اشغالی به صورت دقیق در حال فیلمبرداری و ثبت وضبط ضربات جبهه مقاومت برای اطلاع رسانی بهتر به جهان و تقویت روحیه جبهه مقاومت هستند، پس به اهمیت این مباحث آگاه شده اند.

حمید رضا ترقی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: قطع به یقین کار ما در اطلاع رسانی بسیار سخت است چرا که با سانسور بین المللی مواجه ایم. دشمن به دلیل برخورداری از منابع مالی بزرگ و رسانه های متعدد به راحتی اخبار کذب را در رسانه ها با هماهنگی همه استکبار جهانی منتشر می کنند لذا با هر توانی که داریم باید برای حضور در جبهه رسانه ای و تقابل با دشمن آماده باشیم.

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 60950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha